Trwa wczytywanie produktów

Tekturowe opakowania reklamowe – co musisz wiedzieć?

Dodane przez: Custom Pack

2022-06-29 21:44:00
Poradniki
Odpowiednie pudełka do produktów odgrywają ogromną rolę. Z jednej strony – chronią zawartość przed uszkodzeniem lub zabrudzeniem. Z drugiej – budują wrażenie ekskluzywności wybranego artykułu. Ponadto – mogą być atrakcyjnym nośnikiem treści marketingowych.

Tekturowe opakowania reklamowe – co musisz wiedzieć?

Odpowiednie pudełka do produktów odgrywają ogromną rolę. Z jednej strony – chronią zawartość przed uszkodzeniem lub zabrudzeniem. Z drugiej – budują wrażenie ekskluzywności wybranego artykułu. Ponadto – mogą być atrakcyjnym nośnikiem treści marketingowych. Tekturowe opakowania reklamowe są coraz popularniejszym rozwiązaniem także ze względu na fakt, że są bardziej ekologiczne. Zastanawiasz się, jak zapakować swoje wyroby? Być może to właśnie kartonowe pudełka będą najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie! Dowiedz się o nich więcej już teraz – przeczytaj poniższy artykuł.

Po pierwsze – liczy się jakość kartonu

Wybierając tego typu opakowania, warto w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na jakość tektury. Wszak to właśnie ona będzie bazą dla nadruków, ale i ma zapewnić skuteczną ochronę oferowanym przez Ciebie produktom. Dobre opakowanie tekturowe powinno zapewniać odporność na:

  • zgniatanie krawędziowe,
  • ściskanie,
  • płaskie,
  • namaczanie.

Doskonale w tym zadaniu spisze się popularna tektura falista z trzema warstwami papieru. Daje ona dużą odporność na uszkodzenia, w tym od uderzeń. Oprócz tego świetnie amortyzuje drgania, co w przypadku pudełek z perfumami ma niebagatelne znaczenie.

Ponadto warto dobrać odpowiedni model kartonu. Tekturowe opakowania reklamowe to najczęściej pudełka produktowe z nadrukiem, z trzema klapami, w tym jedną główną, wyposażoną w dodatkowy wpust, dzięki czemu skutecznie zamyka opakowanie. Czasem jako pojemniki na artykuły służą również pudełka fasonowe wysyłkowe.

Opakowanie reklamowe jako element dialogu z klientem

Wybór właściwego pudełka to jedna strona medalu. Równie istotne są nadruki, jakie można nanieść na tekturowe opakowania reklamowe. Stanowią one nie tylko sposób na ozdobienie kartonu czy oznaczenie go logiem producenta i nazwą produktu. W ten sposób poprowadzi się niemy, ale bardzo owocny dialog z nabywcą, szczególnie jeśli stawiasz na komunikację bezpośrednią. Jak to wygląda w praktyce?

Wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzisz. W przypadku marek odzieżowych lub perfumerii warto próbować wpłynąć na samoocenę nabywcy przez zamieszczenie napisu nawiązującego np. do jego gustu. Z kolei producent sprzętu gamingowego może umieścić na opakowaniu rodzaj okrzyku bojowego w formie Call-To-Action, czyli formuły zachęcającej do działania.

Atrakcyjnym sposobem na skrytą komunikację z klientem jest też wykorzystanie pudełek fasonowych. W ich przypadku istnieje opcja naniesienia na spodnią stronę wieka dodatkowego nadruku. Firmy odzieżowe czy jubilerzy często decydują się na taki zabieg, umieszczając w tym miejscu podziękowania i podkreślenie, jak dużą wagę przywiązują do relacji marki ma ze swoimi odbiorcami. To buduje silniejszą, wręcz intymniejszą więź i poczucie ekskluzywności.

Opakowanie reklamowe – minimalizm jest w cenie

Projektując tekturowe opakowania reklamowe, warto pamiętać, że często mniej znaczy więcej. Zbyt dużo treści lub obiektów graficznych tworzy zbędny chaos, który zamiast przyciągać klienta, może go skutecznie zniechęcić. Wiele naturalnie zależy od tego, kto stanowi Twoją grupę docelową. W praktyce jednak często okazuje się, że oszczędność formy, czyli – umieszczenie loga, dobór odpowiedniego tła i np. powtarzalny, nienachalny motyw są kluczem do sukcesu. Wiele firm rezygnuje z dodatkowych elementów graficznych i stawia na jeden kolor, najczęściej biały.

Umiejscowienie loga ma znaczenie

To, gdzie znajdzie się nazwa Twojej marki, jak i produktu, ma ogromne znaczenie. Wszak stojące na półce pudełka powinny „zaczepiać” i przykuwać wzrok, a w końcu – dawać jasną informację, kto stworzył dany artykuł i jak się on nazywa. W przypadku produktów trafiających do sprzedaży stacjonarnej najlepiej sprawdza się umiejscowienie loga na przedniej ściance, od połowy wysokości w górę. Z kolei na paczkach wysyłanych online lepiej umieścić znak graficzny na wierzchniej stronie wieka w centralnym punkcie. To właśnie na te miejsca w pierwszej kolejności pada wzrok klientów i odbiorców.

Zainwestuj w tekturowe opakowania reklamowe u doświadczonego wykonawcy

Jak mogłeś się przekonać, tekturowe opakowania reklamowe to nie tylko po prostu pojemniki. To także nośniki treści wspierających budowę świadomości marki. Dzięki nim możesz również komunikować się ze swoimi klientami, przesyłając im ukryte wiadomości. Jeśli więc szukasz odpowiednich kartonów, które zabezpieczą Twoje wyroby, ale i będą wsparciem dla strategii marketingowej – wybierz ofertę CustomPack!