Personalizowane pudełka kartonowe dla sklepów
Doświadczeni w handlu (także e-commerce) przedsiębiorcy wiedzą, że pudełko to nie tylko po prostu opakowanie na produkt czy przesyłkę. Personalizacja ich wyglądu odgrywa ogromną rolę w odróżnieniu towaru, a nawet całej firmy, od innych, jakie dostępne są na półkach sklepowych. Z drugiej strony – dzięki stworzeniu indywidualnego projektu opakowania na przesyłkę, można zyskać tani sposób na reklamę. Chcesz się przekonać, czemu warto postawić na personalizowane pudełka i gdzie to zrobić? Zachęcamy zatem do lektury!
Opakowanie produktu – miejsce na logo i nie tylko
Tekturowe opakowania są stosowane w różnych branżach, w tym m.in. w kosmetycznej czy farmaceutycznej. Szeroko korzystają z nich również sklepy internetowe, traktując je nie tylko jako pojemniki na przesyłkę, ale i faktyczny nośnik marketingowy. Bo w istocie tym też są pudełka – to one „sprzedają towar”, przykuwając uwagę do siebie. To, co atrakcyjne wizualnie, zachęca potencjalnego nabywcę do chwycenia za towar i zapoznanie się z nim.
Właśnie dlatego na personalizowanych opakowaniach powinno się znaleźć czytelne logo, dzięki któremu łatwiej będzie zidentyfikować produkt z daną firmą. To jednak nie wszystko, gdyż oprócz znaku graficznego, zamieszcza się na nich szereg innych informacji. Chodzi też o treści marketingowe (np. zachęcający do zakupu opis produktu) lub dotyczące składu. Odpowiednia personalizacja kartonowych pudełek, najlepiej metodą Zrób to sam, pozwala na właściwe rozplanowanie wszystkich tych danych.
Korzyści z personalizacji opakowań
Dobry design pudełka produktowego z nadrukiem umożliwia nie tylko zamieszczenie na nim informacji wymaganych prawem, ale i innych treści, jakie przykują uwagę na dłużej. Projekt graficzny bowiem ma za zadanie przyciągnąć wzrok, logo – pomóc zidentyfikować dany artykuł, a starannie opracowany opis towaru – zachęcić do jego nabycia.
Jednak zachęcenie do zakupu konkretnego produktu to nie wszystko. Oprócz tego spersonalizowane opakowania pomagają w kreowaniu wizerunku. Właściwie dobrane może zdradzać więcej o tym, jaka filozofia jest bliska danemu przedsiębiorstwu. Przykładowo – pudełka w naturalnym krafcie kojarzą się bardziej z markami eco. Tym samym dobór właściwego pojemnika często wpływa nie tylko na tę konkretną decyzję zakupową, ale i wszystkie kolejne.
Personalizacja opakowań dla sklepu internetowego – sposób na tanią reklamę
Tworzenie indywidualnego projektu pudełek, w których dostarczane są przesyłki ze sklepu internetowego, ma niemniejszą wartość od tej, jaką charakteryzują opakowania na produkty. W takich przypadkach mają one za zadanie przede wszystkim zabezpieczyć zawartość przesyłki przed zniszczeniem. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by stały się one także nośnikiem treści marketingowych. Tym bardziej że przechodzi ona długą drogę od wyjścia z magazynu przedsiębiorstwa do momentu dostarczenia.
Czasem na takim opakowaniu wystarczy samo logo firmy, co już wspiera identyfikację jej wizerunku. Niekiedy sklepy internetowe decydują się na umieszczenie na nich innych treści. Na przykład marki premium często wybierają pudełka fasonowe wysyłkowe z dwustronnym wydrukiem, dzięki czemu dodatkowy komunikat do klienta znajduje się na wnętrzu wieka opakowania. To buduje wrażenie ekskluzywności – wszak tylko nabywca może przeczytać np. podziękowania lub coś więcej o tym, jaką misję realizuje dana marka.
Personalizacja każdego pudełka w CustomPack
Wartość personalizowanego wzornictwa opakowań dla sklepów jest nie do przecenienia. Na półkach sklepowych dobrze zaprojektowane pudełko przyciąga uwagę. Z kolei paczki przeznaczone na przysyłki są tanią reklamą, z którą kontakt ma wiele pośrednich osób – od wyjścia ze sklepu do momentu dostarczenia do adresata. A jak w dobrej cenie zamówić personalizowane pudełka? Możesz to zrobić np. w CustomPack! Już teraz skorzystaj z naszej oferty!