Trwa wczytywanie produktów

Co to są materiały POS?

Dodane przez: Custom Pack

2022-06-29 21:44:00
Poradniki
Podczas zakupów w mniejszych i większych marketach można zauważyć wiele nośników reklamowych, znajdujących się przy poszczególnych działach lub nawet eksponujących konkretne produkty.

Czym są materiały POS?

Podczas zakupów w mniejszych i większych marketach można zauważyć wiele nośników reklamowych, znajdujących się przy poszczególnych działach lub nawet eksponujących konkretne produkty. Dodatkowe kartonowe półki, stojące przed całymi regałami, wiszące nad wejściem do alejki hangery – to tylko część elementów, składających się na materiały POS. Czym jednak dokładnie one są? Jakie rodzaje wyróżniamy? I czy warto w nie inwestować? O tym dowiesz się z poniższego artykułu. Przeczytaj go już teraz!

POS – czyli co?

Fachowo w języku marketingu wskazane wyżej elementy nazywa się materiałami wspierającymi sprzedaż. Jednak, jako że terminologia reklamowa stale nasyca się angielskimi sformułowaniami, coraz częściej mówi się o nich po prostu materiały POS. Point-of-sale, bo tak rozwija się ten skrót, to zbiorcze określenie różnych fizycznych nośników reklamowych. Stąd też należą do BTL – below the line, czyli reklam funkcjonujących poza środkami masowego przekazu, za to skierowanych do określonej grupy odbiorców, w tym przede wszystkim klientów detalicznych.

POS-y są rozstawiane bezpośrednio w miejscu sprzedaży. Dostarczają niezbędnych dla potencjalnego nabywcy informacji o konkretnych produktach i – jednocześnie – zwiększają ich sprzedaż. Mogą więc stanowić kluczowe wsparcie dla całej strategii marketingowej.

Jakie rodzaje materiałów POS wyróżniamy?

Warto wiedzieć, że materiały POS dzieli się na kilka rodzajów. Zasadniczo można rozróżnić je według dwóch odmiennych kategorii. Pierwsza dotyczy surowców, z jakich je wykonano. Wobec tego należy wymienić np. materiały POS:

  • na nośnikach trwałych,
  • na nośnikach miękkich.

Wśród produktów znajdujących się w pierwszej grupie znajdują się elementy wykonane z tworzyw lub metalu. Mogą to więc być zarówno specjalne regały, stojaki, jak i infokioski. Z kolei do nośników miękkich zalicza się środki promocyjne na mniej trwałych materiałach, w tym papierze czy giętkich tworzywach.

Druga kategoria dotyczy umiejscowienia POS-ów. Z tego powodu można je podzielić m.in. na materiały:

  • reklamowe,
  • na ladę,
  • na sufit,
  • na podłogę,
  • na półkę.

W przypadku pierwszej grupy chodzi o materiały POS, które najczęściej znajdują się albo tuż przy wejściu (lub wyjściu) do sklepu, jak i na jego witrynach. Należy wśród nich wyliczyć m.in. ulotki, plakaty czy broszury. W drugiej natomiast znajdują się wszelkie elementy promocyjne, umieszczane zwykle na ladzie sklepowej, w tym bilownice i standy. POS-y na sufit to przede wszystkim hangery i flagietki, będące swoistym drogowskazem dla kupującego. Dzięki nim wskaże się np. miejsce, gdzie nabywca znajdzie określone typy produktów, a przy okazji – przekaże się dodatkową informację o promowanych artykułach.

Dużą rolę odgrywają również materiały na podłogę. Wśród nich są potykacze, roll-upy, displaye i inne, podobne akcesoria. Ponadto należy wyliczyć naklejki na podłogi, pełniące funkcję dodatkowych drogowskazów. Warto wiedzieć, że tego typu materiały POS są stosowane nie tylko w sklepach, ale i np. na targach. W końcu są też artykuły reklamowe umieszczane na samych półkach. To m.in. wobblery, shelfstoppery i toppery. Mają one za zadanie wskazywać promowane produkty, by klient nie miał wątpliwości, gdzie je znaleźć.

Czy warto inwestować w materiały POS?

Choć głównym zadaniem POS-ów jest zachęcenie potencjalnego nabywcy do konkretnego zakupu, to oprócz tego niosą one ze sobą szereg innych korzyści. Poza tym, że dostarczają merytorycznych informacji o artykułach i ich cenie, to korzystnie wpływają na nastrój odbiorcy i pozwalają go przykuć na dłużej przy konkretnym stanowisku. Odpowiednie rozstawienie nośników zaś pozwala dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wskazuje się, że materiały POS mają również duże przełożenie na rozpoznawalność marki. W końcu też – tego typu akcesoria reklamowe zwykle są dużo tańsze od innych metod promocji.

Wybierz materiały POS od sprawdzonego producenta!

POS-y stanowią nieodłączny element bezpośredniego reklamowania produktów oraz wybranych usług. Skutecznie wyróżniają je na tle innych, wspierają budowanie świadomości marki, a przy tym – są bardzo tanie. Jeśli więc zastanawiasz się nad inwestycją w tego typu nośniki reklamowe – warto nawiązać współpracę ze sprawdzonym dostawcą. W CustomPack zamówisz estetycznie wykonane materiały, dostosowane do Twoich oczekiwań. Przekonaj się, czemu warto wybrać nasze POS-y – skontaktuj się z nami!