Trwa wczytywanie produktów

5 najczęściej popełnianych błędów podczas pakowania produktów

Dodane przez: Custom Pack

2022-06-29 21:35:00
Poradniki
Chcesz znać najczęściej popełniane w tym zakresie błędy? W tym artykule znajdziesz 5 takich błędów. Już teraz zapraszamy Cię do czytania!

Błędy podczas pakowania produktów


Początki w e-commerce wcale nie są łatwe. To nie tylko kwestia formalności i rozwijania działalności, ale także szereg nowych wyzwań, w tym związanych z pakowaniem i wysyłką produktów. Chcesz znać najczęściej popełniane w tym zakresie błędy? W tym artykule znajdziesz 5 takich „grzechów”. Już teraz zapraszamy Cię do czytania!

1. Błędne dane adresowe


Prawdopodobnie to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Początkujący sprzedawca musi nagle zacząć ogarniać wszystkie paczki i wysyłać je pod właściwe adresy. Wystarczy chwila nieuwagi i… błąd gotowy. Nie zawsze też weryfikuje się dane adresowe, przez co w rezultacie paczka nie dociera do nabywcy. Ponadto – często brakuje określenia nadawcy. W rezultacie więc błędnie zaadresowane, nawet najlepiej prezentujące się pudełko fasonowe wysyłkowe, pozostaje w próżni i nie wiadomo, co z nią zrobić.

Rozwiązanie? Najlepiej wprowadzić zasady związane z weryfikacją. Dzięki kontroli danych można łatwo wyłapać takie niedociągnięcia i je naprawić. Warto też postawić na drukowane etykiety, dostarczane przez same firmy spedycyjne.

2. Złe oznakowanie


Czy w paczce znajdują się produkty, jakie mogą ulec łatwemu uszkodzeniu? Informacja o tym powinna się znaleźć na pudełku! Tak samo, jak w przypadku, gdy np. przewozi się produkty ciekłe w opakowaniach, jakie mogłyby się rozszczelnić. Właściwe oznaczenie, którą stroną do góry powinien towar być przewożony, stanowi niezwykle ważną informację dla kuriera, jak i odbiorcy. Brak stosownych oznaczeń może wiązać się z poniesieniem poważnych szkód!


3. Źle dobrane opakowanie


Dobrze dopasowane opakowanie to podstawa, jeśli chodzi o dbanie o bezpieczeństwo przewożonych produktów. Z jednej strony początkujący sprzedawcy często chcą mieć pewność, że całe zamówienie się pomieści, więc wybierają za duże pudełka klapowe, co naraża ich na dodatkowe koszty związane z transportem (wszak cena usługi wynika m.in. z gabarytu paczki). Warto dodać, że przedmioty mające zbyt dużo luzu również mogą ulegać uszkodzeniom, gdyż są źle ustabilizowane (chyba że użyło się wypełniacza, o czym więcej poniżej).

Z drugiej strony – są też tacy sprzedawcy, którzy wybierają za małe pudełka na przesyłane produkty. To z kolei grozi łatwym uszkodzeniem opakowania oraz przewożonego artykułu. Pojemnik wówczas może pękać, a towar ginąć… w taki lub inny sposób. Warto więc wybrać solidne, dobrze dopasowane do zamówienia pudełka.

4. Niezastosowanie wypełniacza


Jeśli nawet pojawia się konieczność użycia większego pudełka – należy koniecznie użyć wypełniacza. Chroni on zawartość opakowania przed „lataniem” po całym jego wnętrzu, a tym samym – zabezpiecza je przed uszkodzeniem. To ważne w przypadku wszystkich przedmiotów – nie tylko szkła, ceramiki czy elektroniki, ale i np. kosmetyków, które mogłyby się obić, a pojemniki zawierające je – nawet zniszczyć. A wystarczy tylko użyć ekologicznych artykułów papierniczych do pakowania!

5. Nieodpowiednia taśma klejąca


Wydawać by się mogło, że zaklejenie paczki to nie problem. Jednak dobór właściwej taśmy klejącej stanowi ważne zagadnienie. Nieodpowiednia może się odklejać lub rozrywać, a to doprowadzi do rozszczelnienia pudełka i potencjalnego wypadnięcia jego zawartości. Dotyczy to również taśm trzymanych w nieodpowiednich warunkach – zbyt ciepłych lub zbyt chłodnych. Wtedy bowiem ich klej traci swoje właściwości.

Zapewnij sobie odpowiednie opakowania na produkty w CustomPack!


5 powyższych błędów należą do najczęściej popełnianych przez początkujących, a czasem bardziej doświadczonych sprzedawców. Są one jednak łatwe do naprawienia. Niekiedy wystarczy checklista, a także dobry dostawca opakowań i akcesoriów do pakowania. Warto np. sprawdzić ofertę CustomPack. Jeśli będziesz miał wątpliwości, które dostępne tu produkty wybrać – skontaktuj się z nami.